RSS

kasih sayang.

02 May

bismillahirrahmanirrohim..

kalau mahu belajar erti ketabahan,belajar lah dari insan ini!

bukan saya ya,tapi orang di sebelah saya iaitu merangkap kakak saya.

kakak saya masih muda(haruslah merahsiakan umur beliau supaya tiada unsur-unsur pengoratan berlaku.hehe).walaupun muda,beliau sangat berjasa pada saya.setiap tahun,azam saya balik ialah untuk mengurangkan tanggungjawab kakak saya tapi setiap tahun juga saya akan menambah beban beliau.(memangnya adik kena menyusahkan kakak kan? =P)

hari ni birthday kakak saya.so rindu lebih-lebih pula.huh.

kalau ayatul husna bacakan sajak untuk kakak dia,sayapun mahu tujukan sajak yang sama buat kakak saya.

kau mencintaiku seperti bumi mencintai titah Tuhannya

tak pernah lelah menanggung beban derita

tak pernah lelah menghisap luka ….

kau mencintaiku seperti matahari mencintai titah Tuhannya

tak pernah lelah membagi cerah cahaya

tak pernah lelah menghangatkan jiwa…

kau mencintaiku seperti air mencintai titah Tuhannya

tak pernah lelah membersihkan lara

tak pernah lelah menyejukkan dahaga…

kau mencintaiku seperti bunga mencintai titah Tuhannya

tak pernah lelah menebar mekar aroma bahagia

tak pernah lelah meneduhkan gelisah nyala…

:

:

::

:

:

jika ditanya erti bahagia..

bibirku senyum ceria..

lidah kelu tak berkata..

dan biar hati saja yang berbicara..

biar mata saja yang berkata-kata..

kerana bahagiaku adalah kamu..


dan rindupun menyapa..

bersama kasih nan suci..

bersama sayang tak mati..

kasihmu tak terperi..

membuat diri rasa tak sendiri..

walau diulit malam sepi..

walau diulit mimpi ngeri..


sayangmu penawar berharga..

membuat diri rasa bermaya..

membuat diri rasa ceria..

kaulah penghibur diri yang lara..


dan..

pada angin ku kirimku rindu..

rindu pada senyuman manismu

pada Allah ku panjatkan doaku..

doa untukmu bahagia selalu..


oh hari ni juga bithday norannisa rohiman..tahniah kerana sudah tua!semoga kamu cepat kahwin supaya orang-orang yang cop nak kahwin selepas kamu dapat kahwin.hehe.semoga ketemu bahagia yang dicari,panjang umur,murah rezeki.

yang paling ayu itu nourenisa.=P

sekian terima kasih~

 
19 Comments

Posted by on 02/05/2010 in Uncategorized

 

Tags: ,

19 responses to “kasih sayang.

  1. ayesha

    04/05/2010 at 4:42 am

    cry~

     
    • Dr Norbayani

      05/05/2010 at 8:05 am

      hahaha.cool k.ayesha.xcukup jiwang lg tu.hahaha

       
  2. aida

    04/05/2010 at 11:47 pm

    noni..

    xnak buat sajak atau puisi utk saya jugak ke?
    hehe..;)

     
    • Dr Norbayani

      05/05/2010 at 8:09 am

      untuk aida..
      hmmm
      syair boleh?
      siap dendangkan lg
      hahaha

       
      • aida

        06/05/2010 at 2:09 am

        hahaha..boleh2…
        sila buat ye..nnti dendangkan dkt i okayy??

         
      • Dr Norbayani

        08/05/2010 at 12:08 am

        boley2~
        tp aida xtakot gler bayang ke?
        hahaha
        rindu amat sama kamu~!

         
  3. intan hayati

    08/05/2010 at 4:52 pm

    asssalamualaikum ck kak~

    waaa..noni, terharunye..
    pndai buat puisi cinta yah?
    kalau kakak noni baca, mesti terharu..;)
    susah nk jumpa kakak yg tabah..

    bagus! teruskan jiwang~ tapi bermakna..

     
    • Dr Norbayani

      08/05/2010 at 9:49 pm

      puisi cinta?hahaha
      smua orangpun blh berpuisi kalu pnya hati..
      chewah.hahaha

       
  4. yani

    14/05/2010 at 5:10 am

    wah, pandainye kamu berpuisi.. noni jom jd follower sye.. ;D

     
    • Dr Norbayani

      20/05/2010 at 11:42 pm

      follower tu ape ye?haha
      jap sy wt researche ye!

       
  5. intan hayati

    15/05/2010 at 10:59 pm

    yeshh!! mari buat puisi exam.puisi khas utk paeds n obgyn🙂

     
  6. intan hayati

    15/05/2010 at 11:01 pm

    tahniah non..great result~🙂 kasilah petua study mekk..

     
    • Dr Norbayani

      20/05/2010 at 11:41 pm

      intan..xde petua.sy mcm dulu je stdy.
      rse mcm teruji je ngn rsult..
      mcm xlayak..huhu
      tp alhamdulillah ala kulli hal.
      (bercakap mcm dpt 90++)

       
  7. aida

    24/05/2010 at 12:01 am

    noni..gwe juga kangen bangat sama kamu..huhu..

     
  8. noure

    24/05/2010 at 11:24 pm

    ehhhhhhh. tak sangke ade dedicated entry untuk besday saye. dan baru bace pulak tuhh. -___- hahahaha.
    thanks noniyon.

    daripada noure yang ayu. muahahahha

     
  9. genu2

    09/07/2010 at 10:41 pm

    noni,suka untuk saya beritahukan,melalui pengamatan saya pd blog kamu ni,sungguh ramai di luar sana yg mengambil berat ttg kamu.

    so,just bare in mind,kami sntiasa memberi support pd anda bila mana anda perlukan.

     
    • Dr Norbayani

      10/07/2010 at 4:35 am

      hahaha..
      ade bunyi mcm org kurang kasih syg ke nini?hehe
      syukurlah pnya akwt yg sentiasa berikan kekuatan..
      tu yg slalu rasa bersemangat.

       
  10. genu2

    13/07/2010 at 7:19 pm

    bukan lah macam tu noni.
    hanya mahu beritahukan.

    baguslah klu noni sntiasa bersemangat.

    live ur life to the fullest noni.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: