RSS

14 Nov

bismillahirrahmanirrohim

assalamualaikum…

jom random!saya tak mahu dikatakan jiwang lagi.itu hanyalah cara saya menulis.saya yang sebenar macam manusia-manusia normal je kan??

1.cuti semester.

cuti dah bermula 2hari.selain seminar ibadah pesakit,apakah perkara berfaedah yang saya lakukan?study 2tajuk=lebih kurang 4jam.huh!cuba melarikan pandangan dari melihat whiteboard yang tertulis tajuk-tajuk lecture yang belum dibaca.malu pulak saya nak bertentang mata dengan encik whiteboard ni.nikmat masa lapang!huh!

2.seminar ibadah pesakit

tahniah kepada penganjur!sangat banyak mendapat manfaat.rasa sangat bersemangat!tapi saya takde strong heart nak jadi ONG and takde strong backup too.haha.

3.neuropsychiatry

mencabar!neurology sangat tough.perlukan very strong basic science.tapi berjumpa dengan patient yang paralysis situ sini sangat menginsafkan.sangat bersyukur dengan nikmat sihat dariNya.

psychiatry perlukan banyak vocab.hehe.saya rasa kaki saya menggeletar bila setiap kali masuk ke ward psychiatry.pengaruh tv agaknya.besarnya ujian untuk mereka dan pastinya keluarga mereka.

4.aidil adha

beraya di perantauan lagi.tapi alah bisa tegal biasa!saya dah pernah tak balik raya haji pun dekat malaysia.masa tu 2005,selepas SPM.tapi lepas seminggu terpaksa balik kampung kerana arwah ibu saya stroke which cause her to have right hemiplegia.tapi sebab early intervention,her upper limb je yang paralysed.sebabnya,dia sangat sedih bila semua anak-anak tak balik raya haji dan makan banyak sangat daging.mak saya memang ada hypertension before tu.hati ibu sukar dibacakan?al-fatihah untuk mak saya.

5-perubatan islam vs sains.

fakta yang paling menarik bila saya belajar neuropsychiatry ialah “first thing we should do with psychiatric patient is to exclude organic disease!”

tak mahu hurai panjang pasal ni..kalau nak dengar cerita,boleh pm saya.

tapi saya percaya pada perubatan islam.dan saya rasa life makin bertambah misteri.

6-family

selamat datang ahli baru keluarga saya,qaisara haifaa binti mohamad saiful azli.panjangnya nama!mesti kamu sangat comel.welcome!berharap maira(si kakak) tak menjerit marahkan adiknya sampai menangis.saya yang besar panjang pun lemah semangat bila dia marah.budak-budak zaman sekarang.ish3

menelepon dengan 1 way communication.mereka takleh dengar saya.tapi saya boleh dengar mereka clearly.letih2!huh

7-selamat hari raya aidil adha.maaf atas segala salah silap saya.moga aidil adha mengajar kita sekali lagi erti pengorbanan!

selamat hari raya!

8-mahu bercuti menulis until i find myself.doakan saya!

 

“Pencinta dunia menangis
kerana dunia yang hilang.
Perindu akhirat menangis
kerana dunia yang datang.
Dari mata yang mengintai
setiap kemewahan yang mulus
penuh rakus, mengalirlah
air mata kecewa kegagalan.
Dari mata yang redup
merenung Hari Akhirat
yang dirasakan dekat,
mengalirkan air mata insaf mengharap..”

“Tegakkan Islam dlm diri kamu.. nescaya Islam akan tertegak diatas bumi kamu”
Imam Al-Syahid Hassan Al- Banna.

 
3 Comments

Posted by on 14/11/2010 in Uncategorized

 

3 responses to “

  1. suha

    19/11/2010 at 5:51 am

    waalaikumussalam…sahabatku ini tetap seperti dlu,seorang yg amat kreatif,penuh dengan maksud tersirat…dan yg paling penting,seorang yg sangat tabah..may Allah bless u always,aminn.:)

     
  2. Dr Norbayani

    19/11/2010 at 9:21 am

    and u too sue!

     
  3. yani

    04/12/2010 at 3:02 pm

    salam noni, ada award utk kamu.. sila amek di blog yani eh. =)

     

Leave a Reply

 
