RSS

Tag Archives: buatmu sahabat

-semoga berjumpa di sana-

bismillahirrahmanirrohim..

semasa kelas tafakuh dulu,saya suka sangat satu cerita ni.cerita tentang thuban dan cinta kasihnya pada rasulullah.

simplenya,thuban merupakan hamba nabi.pada satu hari,rasulullah keluar pagi dan tak balik bila malamnya.bila rasulullah balik,dia tengok thuban menangis.

rasulullah bertanya,”kenapa kau menangis wahai thuban?”

jawab thuban,”aku merinduimu ya rasulullah.”

rasullulah bertanya lagi,”sebab tu je ke kau menangis wahai thuban?”

thuban menjawab,”tak wahai rasulullah,tetapi kau tinggalkan aku sehari dan aku merindui kau.dan aku teringat yang aku akan berada di syurga yang paling bawah,dan engkau berada di syurga  paling tinggi. dan aku tidak mampu sampai kepadamu.dan aku akan menangis فرقك -perbezaan?(xsure maksud dia apa) di syurga wahai rasulullah.

dan nabi berkata,”wahai thuban,sesungguhnya seseorang akan dikumpulkan bersama orang yang dicintainya.

-‘ ala  khoto al habib,ms 23(sila betulkan kalau salah terjemah)

Iman telah menjadi adik yang baik sepanjang hidup iman.ukhti yang banyak mengingatkan akak tentang hadaf hidup yang sebenar.qudwah yang baik,penuh teguran dalam senyuman.akak doakan iman tenang di sana.

al-fatihah buat Nurul Iman binti Abdul Alim.

sungguh saya pasti akan merindu.

semoga perpisahan ini hanya sementara.semoga berjumpa di syurga.

 
4 Comments

Posted by on 19/01/2011 in ukhuwah

 

Tags: ,

saya tunduk..

cuba menahan air mata.

dan dia hanya membisu..

lama kami berada dalam sepi..

dan akhirnya saya bersuara..

menatap dalam matanya yang berkaca..

“kalau ini yang dipinta..moga ketemu bahagia!”

.

.

.

Ya Muqallibal Qulub, Thabit Qulubana ‘ala diinika wa’ala To’atik!

 
Leave a comment

Posted by on 27/10/2010 in monolog

 

Tags: , ,

mencari bahagia

bismillahirrohmanirrohim..

seusai asar,saya menegur ukhti saya.entahlah..dengan ukhti ini saya mudah merungkap rahsia..saya tahu hati kami sama.banyak nasihat yang diperoleh walau dalam gelak tawanya.saya rasa dia cukup tenang dalam segalanya.mungkin kerana hubungannya dengan pencipta lebih kuat dari saya.dan saya percaya sahabat yang baik adalah kekuatan.sahabat yang beriman pemimpin kejayaan dunia dan akhirat.

hmmm..dulu dan sekarang banyak yang berbeza dari segi saya mendefinisikan kebahagiaan.dulupun saya bahagia..tapi mengikut kefahaman saya buat masa itu.sekarang pun saya bahagia tapi menurut kefahaman saya sekarang.tak faham?hmm..tiba-tiba saya rasa tak mahu jelaskan.hahaha.tapi nikmat faham tu membuat kita mencari kebahagiaan yang sebenar.

tak tahu nak tulis apa.cuma bosan tengok benda ni tak terupdate.selamat upgrade iman!selamat beribadah!selamat study untuk final!semoga bahagia sentiasa bersama anda!

wassalam

 
8 Comments

Posted by on 22/07/2010 in ukhuwah

 

Tags: ,

Protected: ini bukan announcement~

This content is password protected. To view it please enter your password below:

 
Enter your password to view comments.

Posted by on 15/04/2009 in Uncategorized

 

Tags: ,

to whom it may concern

salam alaik..

atas permintaan ukhti yg amat sy sayangi,sy dh upload gmbr uk post2 lepas..he2.adoi,mcm2 komen dpt utk blog ni.nway,thnks semua.teguran semua pemangkin sy utk terus mnulis.bukankah ni salah 1 dr jalan dakwah?

xtaw nk tulis ape dah.minggu yg syahdu.doakn sy tabah.

sayang korg semua.lillahi taala.rasa akn burst dgn kasih sayang.terima kasih utk ukhwah ni.

wassalam
 
5 Comments

Posted by on 21/03/2009 in Uncategorized

 

Tags:

.::.

1_434286543l1xtaw apekah perkataan terbaik yg patut sy gnekan utk mlahirkan kesal sy.maaf sgt2 shbt.xde niat sy mnyepi,ape lagi sngaja mnjauhkan diri.

maaf hak yg tertunai.maaf krana xhadir tika awk sgt2 perlukan sy..sy rase sy blom jd kawan yg terbaik.blom smpurna fahami awk.naluri sy xsebaik naluri awk..

jgn bsedih sahabat!!jgn berduka!!kita berpisah kejap cuma.kita berpisah krana perjuangan.kita berpisah krana mncari rahmatNya,redhaNya.dan sy yakin,Dia akn temukan kita..

teruskan perjuangan shbt.jgn rase lemah!!sy kenal awk sbg sorg yg kuat n sy maw awk kuat spt dulu.malah insyaallah lebih tabah dr dulu..

awk tw sy sayang awk.sy sayang awk lillahi taala.kasih sy,rindu sy masih spt dulu..xpnah surut,xpnah padam.biarlah kte terpisah seribu batu..hati kita xpnah jauh,tetap 1.

be strong k!!sy sntiasa sokong awk.

 
2 Comments

Posted by on 18/02/2009 in Uncategorized

 

Tags: